W listopadzie tego roku prowadziłam warsztaty Zacznij blogować z WordPressem. Zaskoczyło mnie pozytywnie duże zainteresowanie tym tematem. Okazało się, że wiele osób marzy o tym, by założyć swojego bloga, ale nie do końca wie, od czego zacząć. Początki jak wiadomo są najtrudniejsze. Jak zacząć z WordPressem? Dowiecie się z poniższej prezentacji!
Gdybym teraz zaczynała prowadzić bloga – byłoby mi o wiele łatwiej. Wiedziałabym jak opracować personę dla bloga, która jest bardzo ważna. Wiedziałabym, jak bloga promować. Jakie zainstalować wtyczki. Jak zaangażować moich czytelników i budować z nimi wartościowe relacje. Uczęszczałabym na konferencje i warsztaty dla blogerów. Założyłabym fanpage na Facebook’u.
Jak zacząć z WordPressem – prezentacja z warsztatów
Przygotowałam krótkie podsumowanie, zawierające materiały z warsztatów:
Podczas warsztatów zastanawialiśmy się od czego zacząć. Jeszcze przed włączeniem komputera warto dobrze przemyśleć, o czym chce się pisać, żeby potem nie utknąć i nie zaplątać się we własnych myślach. Zbyt szybkie odpalenie komputera może sprawić, że stracimy bardzo dużo czasu. To Albert Einstein kiedyś powiedział:
Gdybym miał godzinę na rozwiązanie problemu, a moje życie zależałoby od rozwiązania, to pierwsze 55 minut zastanawiałbym się nad odpowiednim pytaniem. Znając właściwe pytanie, mógłbym rozwiązać problem w mniej niż 5 minut.
Jak zacząć z WordPressem – strategia bloga
Dobrym pomysłem jest spisanie sobie strategii dla bloga oraz stworzenie persony. Dla uczestników warsztatu przygotowałam materiały do samodzielnego wypełnienia dotyczące właśnie misji bloga i stworzenie persony. Polecam każdemu przyszłemu blogerowi i blogerce wykorzystanie szablonu i spisanie swoich najważniejszych informacji.
W misji Twojego bloga określasz, po co blogujesz. Jakie są Twoje cele. Czy wybrany dla bloga temat jest niszowy? Czy istnieje duża konkurencja dla Twojego bloga?
Tutaj możesz pobrać szablon: MISJA TWOJEGO BLOGA
Z kolei persona pomoże Ci ustalić, kim jest modelowy czytelnik Twojego bloga. Dzięki temu będziesz tworzyć jeszcze lepsze, sprofilowane pod konkretne osoby teksty.