Nie mogę bez tego żyć, czyli jak lepiej spać

jak lepiej spać

Sen jest ważny dla zdrowia fizycznego i efektywnego funkcjonowania układu odpornościowego – co teraz, w dobie koronawirusa jest szczególnie ważne. Nie tylko cierpi nasze zdrowie – nasz rytm dobowy wywraca się do góry nogami. Zresztą od czasu upowszechnienia się smartfonów i tak nie było z nim za dobrze.

Dzisiaj troszkę się na ten temat wymądrzam i dzielę czterema sposobami, jak ja poprawiłam swoją higienę snu 🧘 Dobranoc!

Kiedyś spanie było postrzegane jako wróg pracy, produktywności i sukcesu. Na szczęście udało nam się przebudzić i zrozumieliśmy, że spanie jest głównym promotorem dobrego samopoczucia emocjonalnego i zdrowia psychicznego, pomagając zwalczyć stres, depresję i lęk.

Z kolei brak snu naraża ludzi na: 

  • zaniki uwagi, 
  • osłabienie funkcji poznawczych, 
  • opóźnione reakcje 
  • zmiany nastroju.

Sen jest ważny dla zdrowia fizycznego i efektywnego funkcjonowania układu odpornościowego – co teraz, w dobie koronawirusa jest szczególnie ważne, bo nasz rytm dobowy został wywrócony do góry nogami. Zresztą od czasu upowszechnienia się smartfonów i tak nie było z nim za dobrze.

Co to jest Rytm dobowy pewnie zapytacie. Rytmy dobowe to nasze wewnętrzne cykle, które regulują funkcje i procesy naszego ciała. Jednym z ważniejszych rytmów dobowych jest cykl snu (sleep-wale cycle).

Z rytmem dobowym wiąże się też inne ciekawe zjawisko – dawcy czasu czyli zeitgeber. Warto, żebyście się z nim zapoznali, jeśli chcecie kontrolować to, kiedy zasypiacie kiedy się budzicie.

O tym, jakie ja mam sposoby, aby poprawić jakość swojego snu posłuchacie na YouTube.

Jak lepiej spać – polecajki

  • 🛌 Futon (mój materac) https://www.slodkichsnow.com/materace-futon/futon-japonski/
  • 🌿 Olej CBD https://www.lekkocbd.com/produkt/600-mg-cbd-melatonin/
  • 🌙 📗 Bajki na dobranoc dla dorosłych https://adbl.co/3aQdeLp
  • 🌙 📘 Dzikie dźwięki Kanady https://adbl.co/3kjnU8k
  • 🐝 Świecznik i świece kupuję w https://miodyczeslawa.pl/

PS To nie są linki sponsorowane. Serio z tych rzeczy korzystam i bardzo je lubię.

Powiązane wpisy

Jeśli spodobał Ci się ten wpis i chciałbyś/chciałabyś przeczytać więcej podobnych treści – możesz wesprzeć mojego bloga na Patronite.

Mniej wolniej lepiej. 7 prostych przepisów na to jak mieć mniej, żyć wolniej i czuć się lepiej
Dołącz do newslettera! Otrzymasz eBooka o minimalizmie. Raz na miesiąc wyślę Ci powiadomienie o nowych wpisach.
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )