Im dłużej pracuję zdalnie, tym bardziej uświadamiam sobie, jakie wyzwania za tym idą. Praca w domu, obok niewątpliwych zalet, ma też sporo minusów. I właśnie książka „Jak pracować zdalnie i nie zwariować” jest skierowana do osób, które mierzą się z tymi negatywnymi aspektami pracy zdalnej.
Tutaj możecie kupić książkę (także w formie e-booka).
W dzisiejszym filmie recenzuję książkę, opowiadam dla kogo jest to tzw. lektura obowiązkowa i jakich informacji możecie się w niej spodziewać.
Ta książka powstała w marcu 2020 roku, gdy w związku z epidemią koronawirusa nastąpił lockdown i po raz pierwszy w nowoczesnej historii zostaliśmy masowo zamknięci w domach.
(ze strony wydawnictwa Onepress)
Autorami książki są: Aleksandra Pogorzelska (psycholog, trener i coach pracujący w sporcie i biznesie), Patryk Wójcik (psycholog i konsultant biznesowy) oraz Barbara Wójcik (psycholog).
Jak możemy przeczytać na stronie wydawnictwa:
…autorzy książki główny nacisk kładą na wyzwania zewnętrzne i wewnętrzne wiążące się z trybem home office oraz psychologiczne aspekty zmiany sposobu wykonywania obowiązków zawodowych. Zaczynają od rzeczy najprostszych, jak organizacja wolnej od rozpraszaczy przestrzeni pracy. Podpowiadają, jak ustalić nowe zasady rodzinne i oddzielić to, co biurowe, od tego, co domowe. Omawiają czynniki, które mogą negatywnie wpłynąć na efektywność pracy zdalnej. Pokazują, jak dbać o higienę psychiczną i dobrostan fizyczny w tej nowej dla wielu z nas sytuacji. (…) Podają sposoby na wyznaczanie priorytetów i metody pozwalające utrzymać ich hierarchię w trakcie realizacji zadań. Uczą planowania bez zbędnego komplikowania tematu.
Dajcie znać w komentarzach, jakie największe wyzwania związane z pracą zdalną uprzykrzają Wam życie. A może znacie jakieś dobre sposoby na to, aby dobrze zorganizować sobie domowe biuro? I jak zaprowadzić tę mityczną równowagę między pracą a życiem „po pracy”?
Bardzo jestem ciekawa Waszych opinii.