WordPress / Zacznij pisać

Twórco, pokaż się w internecie! WordPress dla kreatywnych

2017-01-23

Tagi: , ,

wordpress dla kreatywnychProwadzenie warsztatów i spotkań to dla mnie świetna okazja do zdobycia nowej wiedzy, odświeżenia informacji oraz zweryfikowania swoich przekonań. Wczoraj miałam okazję zrobić krótką prezentację na temat roli blogowania w branży kreatywnej. Prezentacja odbywała się w ramach weekendowego maratonu biznesowego CREATORS JAM w Strefie Startup Gdynia.

Podczas prezentacji podzieliłam się z uczestnikami sposobami na stworzenie lepszego bloga. Były to informacje, które mogą pomóc wszystkim, którzy dopiero myślą o założeniu bloga i są na etapie planowania. Ale pomogą także tym, którzy mają bloga, ale nie są z niego zadowoleni, lub chcą skierować go w inną stronę. Żeby wiedza ta nie przepadła wrzucam ją na bloga. Być może znajdziecie tu coś przydatnego także dla siebie.

W prezentacji wspomniałam o tym, jak ważna jest na każdym blogu strona „O mnie”. Jest to najczęściej odwiedzana strona. I najczęściej pierwsza, o której się zapomina. Co ważne – opowieść o autorze czy autorce bloga warto pokazać z nieco innej strony, niż większość to robi. Zamiast snuć historię swojego życia (która pewnie niewielu wzruszy) warto skupić się na czytelniku/odbiorcy/kliencie. Opowiedzieć mu – pod pretekstem własnego BIO – o tym, co może zyskać czytając twojego bloga. Co to oznacza w praktyce? Nie pisz, że jesteś ekspertem z dziedziny wystroju wnętrz, ale napisz, że pomagasz ludziom urządzać wnętrza, w których poczują się komfortowo.

Mottem każdego blogera powinno być: dziel się wiedzą, doświadczeniem. Dobry blog autorski nie opowiada tylko o sobie, nie skupia się na produktach czy usługach autora. Dlatego, jeśli chcesz, by ludzie cię czytali – nie mów tylko o sobie. Opublikuj coś, co przyda się innym, podziel się z ludźmi swoimi sposobami na sukces, trickami, a oni odwdzięczą ci się, kupując twoją usługę czy produkt. Opowiedz backstage story – ludzie są z natury ciekawscy. Chcą wiedzieć, jak wygląda proces. Przy pracy kreatywnej jest dużo elementów po drodze, które nadają się na bloga, są fotogeniczne. Możesz publikować materiał typu „work-in-progress”, „krok po kroku”, „przed i po”. Ogromna liczba tutoriali nie jest przypadkiem. Lubimy dowiadywać się nowych rzeczy, uczyć i udoskonalać swoje umiejętności. Ludzie nie kupują produktów czy usług, ale wartości, idee, które za nimi stoją. Kupują to, co te rzeczy mogą zrobić dla nich.

Dla wszystkich, którzy na spotkaniu byli, a także dla nieobecnych, wrzucam prezentację:

Wszystkie osoby zainteresowane tematyką blogowania zapraszam także na spotkanie 5 rzeczy, które musi zrobić bloger, zanim włączy komputer, które odbędzie się w środę 25.01.2017 w Gdyni.

Dajcie znać w komentarzach, jaka tematyka warsztatów jest dla Was najciekawsza. Może uda mi się je zorganizować :)
0 likes
  • Pingback: {Gaja pisze} » Podsumowanie stycznia()

  • Ja sobie nie wyobrażam blogowania bez WP. Kiedyś troszkę się bawiłem na blogspocie ale to maleńki „pikuś” przy własnym hostingu i WP. No i najważniejsze jest to, że WP jest ciągle ulepszane i ciągle rośnie w siłę :)

    • Pewnie wszystko zależy od potrzeb. Mi WordPress podoba się głównie ze względu na ogrom możliwości, modyfikacji, no i społeczność. Wydaje mi się też (z całym szacunkiem dla użytkowników blogspota) bardziej profesjonalny. No ale może nie jestem obiektywna… Kiedyś używałam Joomli i po niej WordPress to było jak objawienie. Z pewnością są jednak osoby, którym bardziej odpowiada blogspot.