Notatki i szkice

Krótka piłka

2012-01-27

Tagi:

Jestem chwilowo w Poznaniu i wpadł mi w ręce Magazyn Kolejorz, Oficjalny Miesięcznik KKS Lech Poznań. A w nim reklama, którą widziałam również w poznańskich tramwajach.

Jej celem jest poinformowanie o atrakcyjnych cenach karnetów na mecze. Cena karnetu jest inna dla każdej z grup społecznych. Reklama zaskoczyła mnie pozytywnie (zwłaszcza w kontekście tego, kim jest nadawca tego komunikatu). Każda z trzech odsłon reklamy w niestereotypowy sposób przedstawia dwie osoby. Przede wszystkim jest mężczyzna i dziecko, czyli rzadko oglądany w mediach model rodziny, jest i kobieta (raczej nieczęsto przedstawiana jako miłośniczka piłki nożnej), w końcu jest i senior! Nie rozpisując się, muszę pochwalić reklamę, mimo że warstwa estetyczna mnie nie przekonuje.

Niestety w tym samym czasopiśmie znalazłam inną reklamę, promującą Galerię Handlową Panorama. Widzimy zieloną murawę, piłkę oraz czarne szpilki ustawione w taki sposób, że gdyby była w nie ubrana kobieta, piłka znajdowałaby się dokładnie pośrodku jej szeroko rozstawionych nóg. Muszę przyznać, że nie mam czasu ani nawet ochoty zastanawiać się co ma oznaczać przekaz, przedstawiający w takiej konfiguracji „typowo męski” i „typowo kobiecy” rekwizyt. Nie ma nawet hasła, które mogłoby wyjaśnić ten rebus. Pewnie założeniem twórców reklamy było zaintrygowanie odbiorców i sprawienie, by przez długi czas zastanawiali się nad reklamą. Ja jednak mam przeczucie, że o tej reklamie szybko zapomnę.

Jak pisać teksty na bloga, które pokocha Twój czytelnik
Dołącz do newslettera! Otrzymasz bezpłatnego PDFa na temat tworzenia treści na bloga. Raz w tygodniu wyślę Ci także powiadomienie o nowym wpisie.
0 likes