Zacznij pisać

Jak pisać teksty na bloga, które czytelnik pokocha [PDF]

2017-07-19

Tagi: , ,

Jak pisać teksty na blogaNadeszła w końcu ta chwila. Długo się wahałam, zwlekałam i przygotowywałam do tego. Stwierdziłam jednak, że nie ma na co czekać. A zatem! Odpalam dzisiaj na blogu newsletter. Każda osoba, która się do niego zapisze, otrzyma przygotowanego przeze mnie PDFa. Jest to 30-stronicowa publikacja pt. Jak pisać teksty na bloga. Twórz treści, które pokocha Twój czytelnik.

Po zapisaniu się na newsletter otrzymasz PDFa na podanego przez siebie maila. Dodatkowo będziesz otrzymywać ode mnie maile z linkami do nowych wpisów – nie częściej niż raz w tygodniu. Tak, żeby nie ominął Cię żaden tekst na blogu. Obiecuję nie spamować (też tego nie lubię).

Jak pisać teksty na bloga, które pokocha Twój czytelnik
Dołącz do newslettera! Otrzymasz bezpłatnego PDFa na temat tworzenia treści na bloga. Raz w tygodniu wyślę Ci także powiadomienie o nowym wpisie.

Dla kogo jest ta publikacja?

Wierzę, że aby dobrze pisać, niekoniecznie trzeba mieć wielki talent. Czasem wystarczy kilka sprawdzonych trików i chęć nauki. Publikacja przeznaczona jest dla osób, które chcą nauczyć się pisać lepiej. Powstała z myślą o osobach, które mają bloga od niedawna lub planują go założyć. Początkujący blogerzy znajdą tu wiele praktycznych rad, które przydadzą się w pisaniu pierwszych tekstów. Ci bardziej zaawansowani – uporządkują wiedzę i poznają sposoby na wzbudzanie emocji i zaangażowania czytelników samym tylko słowem.

Co znajdziesz w PDFie Jak pisać teksty na bloga

Treść oparta jest na moich doświadczeniach, a także kilku książkach i blogach ekspertów z tej dziedziny. Są to: Joanna Wrycza Bekier, Paweł Tkaczyk, Steven Pinker i inni. Publikacja składa się z 3 części:

  1. Proces pisania tekstu
  2. Podstawowe elementy wpisu blogowego
  3. Jak pisać, aby czytelnik nas pokochał

W części pierwszej opisuję metodę pracy nad tekstem, która zakłada podzielenie go na 3 etapy. Są to: przygotowanie, pisanie i redakcja. Taki trój-podział pomaga pisać szybciej i efektywniej.

Druga część publikacji skierowana jest w dużej mierze do osób zaczynającym swoją przygodę z blogowaniem. Omawiam w niej podstawowe części wpisu, takie jak tytuł czy zakończenie. Jest też słówko o komentarzach. Dlaczego warto mieć je na blogu, jak nimi zarządzać i jak radzić sobie z krytyką i hejtem. Bardziej zaawansowani blogerzy mogą potraktować tę część jako uporządkowanie posiadanej wiedzy lub przejść od razu do części trzeciej.

Jak pisać teksty na bloga, które czytelnik pokocha

Trzecia część publikacji zaczyna się od tego, dlaczego warto dla bloga stworzyć personę. Persona, podobnie jak cel bloga, to fundament, który warto położyć, ponieważ to na nim będzie opierał się Twój cały blog. Razem tworzą one część Twojej blogowej strategii. Dzięki nim będzie Ci łatwiej pisać oraz wymyślać nowe tematy na wpisy.

W dalszej części publikacji opisuję także takie elementy, jak długość tekstu, pokazuję wskazówki jak pisać czytelniej i zwięźlej. Jak wzbudzać w czytelnikach emocje i nawiązywać z nimi trwałe relacje.

Jeśli uważacie, że publikacja może się komuś przydać – będę wdzięczna za udostępnienie tego wpisu

Mam nadzieję, że publikacja Jak pisać teksty na bloga spodoba Ci się i pomoże tworzyć treści, które pokochają Twoi czytelnicy. Miłego blogowania! Nie zapomnij podzielić się komentarzami na temat publikacji!
3 likes
  • Czy znajdzie tam rady też ktoś, kto pisze teksty i relacje z podróży? Czy to bardziej dla felietonistów?

    • Publikacja zawiera uniwersalne porady dla wszystkich blogerów :) Bez względu, na jaki temat piszą :)
      Pozdrawiam!

  • Kurcze, zgadzam się z tym wszystkim, w tym tymi wszystkimi etapami, ale jak pomyślę, że powinnam w ten sposób pracować nad swoimi tekstami za kazdym razem, to coś czuję, że nie pojawiałyby się co tydzień, tylko co miesiąc :D Ale fajnie mieć to wszystko, co piszesz, gdziez z tyłu głowy podczas pisania na pewno :)

    • Faktycznie jest tego dużo. Ale można to traktować jako mapa, do której się zagląda co jakiś czas :) kurczowe trzymanie się jej też nie jest dobre :) Poza tym z czasem te zasady wchodzą w nawyk i nawet nie trzeba o nich pamiętać :)
      Pozdrawiam!

  • Od pomysłu do publikacji często bywa kręta droga. I niektórym osobom potrzebne są drogowskazy. ;)

    • Bardzo kręta :) Czasem można zabłądzić.