Blogowanie / Zacznij pisać

Blogowy przypływ w Gdyni. Jak było na SeeBloggers

2017-07-25

Tagi: , ,

jak było na SeeBloggersJak było na SeeBloggers Gdynia? Intensywnie. Nawet nie spodziewałam się, że aż tak. Imponująca liczba uczestników. A dla mnie takie konferencje to przede wszystkim spotkania z ludźmi. Wymiana pomysłów i wspólne spędzanie czasu. Oczywiście ważne są też prelekcje i warsztaty. I od nich zacznę.

Prelekcje i warsztaty – jak było na SeeBloggers

Organizacja pracy blogera, czyli jak tworzyć szybciej, lepiej i łatwiej – Jacek Kłosiński

Jacek zaczął bardzo ciekawie, mianowicie od tego, że jesteśmy jak misie panda: genetycznie nieprzygotowani do tego, by żyć w dzisiejszych czasach. Wszystko przez to, że od 200 000 lat nasz gatunek biologicznie niewiele się zmienił. Potem było już bardzo praktycznie. Jacek przekonywał, że warto do blogowania podchodzić jak do projektu i tak tę działalność traktować. Jak działanie, które ma początek i koniec, jest uporządkowanym procesem. Każdy projekt ma cel główny i zadania, czyli cele składowe. Najczęstszy błąd to mylenie zadania z projektem.

Jacek mówił też o drabinie abstrakcji, tzw. ladderingu. Kiedy wychodzimy od ogólnej wizji do konkretnych zadań. Łatwiej jest czegoś dokonać, kiedy podzieli się to na mniejsze etapy. Mówił też o tym, jak ważne jest, aby wszystko notować. Tworzyć swoją własną bazę wiedzy. No i tradycyjnie – długa lista narzędzi wspierające blogera (i nie tylko) w pracy.  Tutaj znajdziecie całą prezentację Jacka.

Czystość reklamowa w blogosferze – panel dyskusyjny

Fajnie, że na takich konferencjach rozmawia się o etyce działań blogerów. Jakie wnioski z rozmowy? Nie należy wiązać się z jedną marką. Jednorazowe akcje sprawiają, że bloger staje się niewiarygodny. Dłuższe kampanie budują zaufanie. Pokazują, że naprawdę lubimy dany produkt czy firmę. Poza tym dłuższe kampanie dają większe pole dla kreatywności, można wynieść z nich coś ciekawszego.

Fotografia mobilna – jak robić dobre zdjęcia telefonem – Natalia Sławek

Natalia Sławek z bloga Jest Rudo. Natalia na początku prezentacji namierzyła minusy fotografii mobilnej: flesz, stabilizacja, cyfrowy zoom (nie używać!), matryca. Z lampą można poradzić sobie tak – albo nie używać, albo zastosować prowizoryczny dyfuzor (rozpraszacz), np. z chusteczki higienicznej.

Co jeszcze radziła nam Natalia? Złap chwilę – nie kombinuj za dużo, postaw na spontan. Ale zwróć też uwagę na kompozycję i kadrowanie. W przypadku zdjęć typu flat-lay najpierw dobrze jest wybrać temat przewodni zdjęcia (główny element), elementy dopełniające, a na końcu dopiero tło. Podała również kilka aplikacji do obróbki zdjęć, np. Snapseed, Picsart czy Line Camera.

Jak robić selfie? Patrzymy w obiektyw, otwarta postawa, dbamy o schludne tło. Telefon wyżej linii wzroku, lekko przechylony w stronę twarzy. Tutaj znajdziecie całą prezentację Natalii.

Facebook Live – Twórz trendy lub zostań zapomnianym – Daniel Kędzierski, FastTony.es.

FastTony to narzędzie, które automatyzuje kampanie na Facebooku, udostępnia i rozwija niestandardowe formaty reklamowe. Była to częściowo prezentacja produktowa, jednak dość ciekawa.

  • Duża grupa, otwartość,
  • Unikalność, szokowanie,
  • Technologia, dystrybucja.

Kieruj treści do osób, które chcą osiągnąć sukces. (Gary Varneychuk)

Kroki przy gotowania lajwa:

  1. Planujesz live,
  2. Wysyłasz info, o tym, że będzie live WSZYSTKIMI swoimi kanałami,
  3. Jak najwięcej wezwań, aby ludzie komentowali, bo to wpływa na zasięgi,
  4. W trakcie lub po tworzysz ankietę z pytaniem – o czym ma być następny odcinek.

Możecie też przeczytać u nich na blogu dlaczego live jest dla Was.

Z bloga do realu, czyli jak odnieść sukces w offlinie – panel

Kilka wniosków z tej dyskusji: trzeba wiedzieć, dlaczego robimy to, co robimy. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, musisz ciężko pracować i mieć jasno określony cel. Pracować ponadto nad rozpoznawalnością swojej marki osobistej. Możesz czekać, aż ktoś Cię zauważy lub pukać do wszystkich drzwi. Chyba nie muszę Wam mówić, że podejście drugie jest lepsze. Nic nie przykuwa uwagi tak, jak dobry obraz.

Promowanie własnej offline’owej marki (np. restauracji) na blogu nie jest proste. Polecanie na blogu własnego biznesu może budzić nieufność wśród klientów i czytelników. Działania online (np. tworzenie e-booków) może jednak przygotować do wejścia w real – np. napisanie książki.

Dary losu czyli marki, konkursy i gadżety na SeeBloggers

Po pierwsze – w torbie od SeeBlogers znalazłam planer, który pozwala planować cały tydzień. Wpisy ale także zakupy czy szklanki wypitej wody. Uważam, że taki planer to świetny gratis dla uczestników (lepszy niż zwykły notes). Na pewno będę go używała do planowania swoich blogowych działań.

A tak poza tym na SeeBlogegers było zatrzęsienie stoisk znanych marek. Dużo ciekawych konkursów, więc brawa należą się organizatorom za pozyskanie tylu fajnych partnerów. Muszę jednak powiedzieć, że większość stoisk skierowana była do blogerów z branży Beauty, co mnie nieco wykluczało. Było jednak kilka firm, które przyciągnęły moją uwagę i dałam się nawet wciągnąć w rywalizację.

WhitePress czyli platforma współpracy

Platforma WhitePress wspiera działania content marketingowe oraz kampanie influencer marketingu. Można pozyskiwać dzięki niej nowych reklamodawców i zarabiać na blogowaniu. Rejestracja w serwisie jest bezpłatna, szybka i prosta. Dostajemy też od razu instrukcję obsługi na maila. Jeśli chcesz założyć konto, możesz to zrobić TUTAJ. Trzeba jednak mieć minimum 1000 UU miesięcznie na blogu, aby miało to sens. Na pewno jest to motywacja, by tych czytelników zdobywać coraz więcej.

BuyBlo – społeczność influencerów

Nowy produkt od nokaut.pl. Jest to społeczność influencerów oraz czytelników szukających inspiracji. Można dzięki niemu kreować swój wizerunek i monetyzować wiarygodność wśród czytelników. Każdy wpis możesz połączyć z produktami, a od sprzedaży otrzymujesz prowizję. Platforma służy także jako agregat treści. Można subskrybować swoje ulubione blogi i czytać je w jednym miejscu. Na pewno pomaga to w budowaniu relacji z innymi blogerami.

Myślę, że niebawem przetestuję te rozwiązania (i kilka innych) i napiszę o nich osobny artykuł.

A tymczasem – podzielcie się swoimi wrażeniami z SeeBloggers w komentarzach! Do zobaczenia na kolejnych spotkaniach dla blogerów!

 

Jak pisać teksty na bloga, które pokocha Twój czytelnik
Dołącz do newslettera! Otrzymasz bezpłatnego PDFa na temat tworzenia treści na bloga. Raz w tygodniu wyślę Ci także powiadomienie o nowym wpisie.
4 likes
  • Faktycznie większość stoisk było z „mojej” branży, ale działo się tak dużo, że aż głowa mi puchła od nabywanej wiedzy :) Plannery super sprawa!

    • Widać po tej konferencji, która branża blogowa jest najpopularniejsza :D
      Pozdrawiam!

  • O! Super podsumowanie. Fajnie, że streściłaś wyklady. Przypomniało mi się parę rzeczy.

    • Cieszę się! Lubię w ten sposób utrwalać sobie wiedzę :)
      Pozdrowienia!

  • byłyśmy na wielu tych samych wykładach i panelach :) Jak dla mnie za dużo z tematyki beauty i fashion, które są mi bardzo dalekie, ale ważne, że inne osoby znalazły coś dla siebie.

    • No ja też ewidentnie nie z tej branży – aczkolwiek z czysto kobiecego punktu widzenia kilka stoisk przyciągnęło moją uwagę :)

  • Fajna ta prezentacja Jacka, szkoda, że nie wzięłam udziału w jego warsztatach, dlatego dzięki Ci za nią :)

    • Prezentacje Jacka zawsze są świetnie dopracowane. Fajnie, że daje dostęp do materiałów. Polecam też czytać jego bloga regularnie – bardzo przydatne artykuły dla blogerów :)
      Pozdrawiam!

  • Daniel Kędzierski

    dziękuję za wzmiankę o FastTony.es :D

    • Nie ma sprawy! Być może niebawem pojawi się recenzja z testowania :)

  • Byłam na zupełnie innych warsztatach i teraz żałuję, że nie załapałam się na Jest Rudo :) Dzięki za link do wpisu!